Rákospalota nem a világ vége, csak úgy tűnik…

Amikor először irányba veszed az NTGN épületét, ne lepődj meg, hogy a város szélére esik a célpont. A Mogyoród útja nem összekeverendő a Mogyoródi úttal! Szóval mihelyst ezt tisztáztuk, jöhetnek a jól bejáratott megközelítési opciók.

 

Közelebb van, mint gondolnád!

A kezdeti kétségbeesés ellenére, melyet a Rákospalota határában felsejlő, Budapest végét jelző tábla jelent, a gyakorlat sokkal bizalomgerjesztőbb. Autóval az M0-ásról lekanyarodva karnyújtásnyira, illetve a reggeli csúcsforgalommal ellentétes irányban haladva az M3-as kivezetőn, Rákospalota/Újpest kihajtón át úgy lehet ideérni, mint a vaj. S ha eleve a Hungária körutat elkerüljük egy-egy párhuzamos utcát választva, tényleg nincs az a dugó, ami megállíthat minket. Az iskola előtt ráadásul sosem fordult még elő olyan, hogy ne adatott volna meg szabad parkoló. Üres férőhelyeket a kocsiban meghirdetni, csomópontokon pedig csoporttársakat felvenni ér – tanárként és diákként is.

 

5-ös busz, ami összehoz…

A legnépszerűbb közlekedési eszköz gyanánt emlegetett járat olyan, akár egy iskolabusz – csoporttársak és egyéb ismerős arcok tűnnek fel rajta rendszeresen, hogy a zötykölődést követően a gyalogtávot már együtt vészeljük át. A Juhos utcánál leszállva ugyanis rövidebb, de egy kissé izgalmas szakasznak lehetünk részesei. A megálló oldalán maradva meneteljünk előre, a bicikliút se tántorítson el minket (a zebra ugyan csábító lehet, azonban pár méter után járda hiányában ismét a jobb oldal lesz úgyis a nyerő). LIDL előtt elhaladva, majd a Régi Fóti útról a Mogyoród útjára letérve kétszer is zebra nélkül kell megoldanunk az átkelést. (A veszélyhelyzet javítását – körforgalom vagy zebra létesítését – pedzegető cikkeink egyelőre nem értek célt). Nagyon figyelni kell a teher- és szemétszállító autók irányváltásaira is, akik rendszerint oda kanyarodnak be, ahol mi, diákok várunk a sorunkra. (Legyetek óvatosak!) Szerencsére egyébként pár perc várakozásnál sosem szokott tovább tartani, míg tisztul a levegő, vagy érkezik egy-egy sofőr, akinek megesik az útszélen ácsorgókon a szíve. Sőt, még olyan is előfordulhat, hogy egy épp akkor érkező tanár visszakanyarodik, és biztonságban elszállít a nagyjából 100 méterre lévő célig.

Ha nem szeretnénk “kockáztatni”, a végállomás javasolt a leszállásra. A Kossuth utcai lakótelepet átszelve nem kell cikázó autókon átverekednünk magunkat. Bár a navigáció szerint ez a hosszabb útvonal, mégis többen vannak, akik emellett teszik le a voksukat. Olykor pedig ezen csapathoz csapódni, és megnézni a suli környékét egy másfajta aspektusból is érdekes lehet. Kutyafuttató mellett, minipatakocskán át vezet az út, miközben a parkoló autók nyugalmi helyzete kísér végig. Ha a játszótéren szórakozó kisgyerekek mellett felbukkan egy gyönyörű templom látképe, akkor jó az irány többek közt az Újpestet megcélzó 170-es busz felé is.

 

Messzebbről jössz vonattal? A Keleti-pályaudvartól a már említett, híres 5-ös busz röpke 23 megállón belül, de egészen a célig hoz. A Nyugati-pályaudvarba tartó járatokról pedig lehetőség szerint Zuglóban érdemes leszállni, így máris csatlakozhatunk a “sulibusz” miliőjéhez. Ha pedig az M3-as metróval a végállomásig, azaz Újpest-Városközpontig utazunk, már csak a 170-es buszra kell átpattanni, és mehet az NTGN-menet!

 

Van, aki a bringára esküszik. Igen, a belvárosból nem lehetetlen a fél órás bringázást sem választani, esetleg rollerre pattanni. Kipróbálva, túlélve, napi mozgás teljesítve. Miért is ne?

 

Válaszd bármelyik közlekedési eszközt, pikkpakk megérkezel az NTGN épületéhez. Tanulásra fel!

 

- Milány Kincső írása